تعیین سقف زمانی برای تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به اسناد مالکیت حدنگار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف کردند که ظرف زمانی 5 ساله اسناد مالکیتی دفترچه‌ای را به اسناد مالکیت حدنگار تبدیل کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف کردند که ظرف زمانی 5 ساله اسناد مالکیتی دفترچه‌ای را به اسناد مالکیت حدنگار تبدیل کند.

 براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف شد ظرف مهلت 5 سال پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون کلیه اسناد مالکیت دفترچه‌ای را به اسناد مالکیت حدنگار تبدیل کند.

به این منظور کلیه دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای اعم از دستگا‌ه‌ها و اشخاص خصوصی مکلفند در زمانبندی مشخصی که در هر منطقه به وسیله سازمان اعلام می‌شود سند خود را به سازمان ارائه نمایند.

براساس تبصره این ماده پس از اتمام مهلت 5 ساله مذکور و در صورت عدم مراجعه، دستگاه‌ها مجاز به ارائه خدمات مرتبط به اسناد مالکیتی به دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای نمی‌باشند.

براساس دیگر مصوبه مجلس شورای اسلامی چنانچه ملک دارای سند رسمی مالکیت به نام متقاضی باشد و اطلاعات مندرج در درخواست و اسناد پیوست آن با اطلاعات نظام جامعه یکسان بوده و مغایرتی نداشته و درخواست معارضی نیز در مالکیت و یا حد اربعه یا حقوق مطلق به ملک از سوی غیر واصل نشده باشد، سند مالکیت حد نگار برای آن ملک صادر می‌شود.

منبع : ایسنا