ضرورت تقویت همکاری های بین المللی به منظور مبارزه با جرایم سایبری

یک حقوقدان گفت با توجه به گسترش فضای مجازی و سهولت انجام جرائم جدید و بین‌المللی در فضای سایبری تدوین قوانین موثر وهمکاری‌های بین‌المللی میان دولت‌ها ضروری به نظر می‌رسد

یک حقوقدان گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی و سهولت انجام جرائم جدید و بین‌المللی در فضای سایبری تدوین قوانین موثر وهمکاری‌های بین‌المللی میان دولت‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

"رضا محمدی" ، با اشاره به ضرورت تقویت همکاری‌های بین‌المللی در راستای مبارزه با جرائم سایبری اظهار داشت: امروزه بیش از هر زمان دیگری ضرورت تدوین قوانین منسجم در ابعاد جهانی و تقویت همکاری‌های بین‌المللی در راستای مبارزه با جرائم احساس می‌شود.
 
وی با تاکید بر خلاهای موجود در زمینه جرائم سایبری ادامه داد: با توجه به گسترش فضای مجازی و سهولت انجام جرایم جدید و بین‌المللی در فضای سایبری تدوین قوانین موثر و همکاری های بین‌المللی میان دولت‌ها ضروری به نظر می‌رسد.
 
محمدی افزود: مجرمان جرائم سایبری بدون حضور فیزیکی قادر به انجام جرائم گسترده در سایر کشورها هستند، بنابراین تدوین قوانین موثر و همکاری همه‌جانبه با پلیس اینترپل باید سرلوحه هرگونه اقدام قرار گیرد.   
 
این حقوقدان تصریح کرد: یک نهاد نظارتی و بازوی توانمند اجرایی نظیر پلیس اینترپل، باید میان کشورهای اسلامی تشکیل و همکاری‌های نزدیک و همه‌جانبه میان این کشورها را تقویت کند.
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل دادگاه اسلامی حقوق بشر می‌تواند از بازوهای اجرایی مانند پلیس بین‌الملل اسلامی(مشترک در کشورهای مسلمان) استفاده کرده و در راستای جلوگیری از عدم مجازات مجرمین، اقدامات موثر را انجام دهد.
 

منبع : باشگاه خبرنگاران