رسیدگی به مصوبه بحث‌برانگیز بانک مرکزی پس از فراهم شدن مقدمات

رییس دیوان عدالت اداری گفت که رسیدگی به پرونده شکایت از مصوبه موسوم به 74 هزار میلیاردی دولت در هیات عمومی دیوان عدالت ادرای انجام خواهد شد

رییس دیوان عدالت اداری گفت که رسیدگی به پرونده شکایت از مصوبه موسوم به 74 هزار میلیاردی دولت در هیات عمومی دیوان عدالت ادرای انجام خواهد شد.

محمدجعفر منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به صدور دستور موقت مبنی بر توقف اجرای این مصوبه، گفت: صدور دستور موقت در پرونده با شعبه و رسیدگی به اصل پرونده در صلاحیت هیات عمومی دیوان عدالت اداری است.

وی درباره زمان رسیدگی به این پرونده اظهار کرد: برای رسیدگی به این پرونده در هیات عمومی دیوان عدالت اداری باید مقدماتی فراهم شود و بعد از فراهم شدن این مقدمات به پرونده رسیدگی می‌کنیم.

منتظری افزود: در همین راستا روز گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگان دولت و شکات در دیوان عدالت اداری برگزار شد و بحث کارشناسی انجام گرفت و باید دید در آینده چه می‌شود.

به گزارش ایسنا، به دنبال شکایت سازمان بازرسی کل کشور، یکی از نمایندگان مجلس و یک شخص حقیقی، تصمیم‌گیری درباره قانونی یا غیرقانونی بودن مصوبه مجمع عمومی بانک مرکزی که با تغییر نرخ ارز باعث تسویه بدهی‌های دولت به این بانک می‌شود، با هیات عمومی دیوان عدالت اداری خواهد بود.

منبع : وب سایت ایسنا