گران‌فروشی و تقلب بیشترین تخلف در مراکز توزیع مایحتاج

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت گران‌فروشی، عدم درج قیمت و تقلب تاکنون بیشترین تخلف رخ داده در مراکز و نمایشگاه‌های عرضه مایحتاج ضروری در ماه مبارک رمضان بوده است

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

مجازات سوءاستفاده از طرح شبنم

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: گران‌فروشی، عدم درج قیمت و تقلب تاکنون بیشترین تخلف رخ داده در مراکز و نمایشگاه‌های عرضه مایحتاج ضروری در ماه مبارک رمضان بوده است.

یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اجرای طرح ضیافت برای کنترل و نظارت بر مراکز عرضه مایحتاج ضروری در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طبق روال همه ساله در راستای اجرای طرح ضیافت، هم گشت‌های سیار به همراه قاضی در مراکز عمده تأمین و توزیع کالا مستقر می‌شوند تا در صورت مشاهده تخلف، در همان محل با آن برخورد کنند و هم 3 شعبه ویژه در تعزیرات حکومتی برای رسیدگی تخصصی و فوری به پرونده‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان فعال شده‌اند.

وی درباره بیشترین تخلفات رخ داده در ماه مبارک در این زمینه گفت: تاکنون بیشترین جرایم و تخلفات رخ داده مربوط به عدم درج قیمت، گران‌فروشی و تقلب بوده است.

معاون رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در پاسخ به این سوال که مشاهده شده  در برخی مراکز صنفی، از آرم طرح شبنم سوءاستفاده شده و از آرم کالاهای قانونی برای قانونی جلوه دادن کالاهای قاچاق استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: کالاهایی که آرم شبنم نداشته باشند قاچاق محسوب می‌شوند و همچنین کالاهایی که آرم طرح شبنم کالایی دیگر روی آن الصاق شده باشد هم قاچاق و براساس قانون براساس مفاد قاچاق و تقلب با متخلفان برخورد خواهد شد.

ملکی درباره عنوان اختصاصی تخلف در سوءاستفاده از طرح شبنم گفت: اگر این کار عنوان جزایی خاص داشته باشد، رسیدگی به آن در صلاحیت تعزیرات نخواهد بود و تعزیرات حکومتی صرفا تحت عنوان قاچاق و تقلب به آن رسیدگی می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه داد: کندن طرح شبنم از روی یک کالا و الصاق آن به کالایی دیگر عنوان مجرمانه ندارد و صرفا تقلبی است که به همراه تخلف قاچاق در تعزیرات به آن رسیدگی می‌شود و مجازات آن هم به مراتب بیشتر است. اما در بحث صنفی، چه بسا اتحادیه مربوطه یا مراکز خاص نظارتی، بتوانند به عنوان تخطی از ضوابط، آن را تلقی کنند و طبق قانون نظام صنفی با آن برخورد کنند.

منبع : خبرگذاری تسنیم