انتقاد از نبود سیاست کیفری واحد مراجع اداری و دستگاه قضا

رییس حوزه قضایی بخش فشافویه با اشاره به نبود سیاست کیفری واحد در مراجع اداری و دستگاه قضا، گفت برخی مراجع اداری علاوه بر این که به مقوله جرم‌زدایی و حبس‌زدایی وارد نمی‌شوند، احساس نمی‌کنند که مسائل مربوط به آن اداره جرم‌ساز شود

رییس حوزه قضایی بخش فشافویه با اشاره به نبود سیاست کیفری واحد در مراجع اداری و دستگاه قضا، گفت: برخی مراجع اداری علاوه بر این که به مقوله جرم‌زدایی و حبس‌زدایی وارد نمی‌شوند، احساس نمی‌کنند که مسائل مربوط به آن اداره جرم‌ساز شود.

زارع‌پور با اشاره به نبود سیاست کیفری واحد در مراجع اداری و دستگاه قضا، بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و نگاه جدید در سیاست کیفری تاکید کرد.

رییس حوزه قضایی بخش فشافویه ادامه داد: برخی مراجع اداری علاوه بر این که به مقوله جرم‌زدایی و حبس‌زدایی وارد نمی شوند، احساس نمی کنند که مسائل مربوط به آن اداره جرم ساز شود. برای مثال عدم روشنایی معابر می تواند مشکلاتی را برای شهروندان در زمینه های مختلف ایجاد و محلی برای ارتکاب به جرم مجرمان باشد.

زارع‌پور با اشاره به حرکت رو به جلو در تعامل دقیق و سازنده زندان و نهادهای قضایی گفت: زندان پلان کوچکی از جامعه است و رویکرد به مسایل قرآنی و فرهنگی در این مکان‌ها غنی می‌باشد. بدین منظور در مراجع قضایی نیز در اجرای مجازات‌ها و اصلاح مجرمین باید با نگاه جدید به مبحث رویکرد قرآنی، فرهنگی و تشویق افراد توجه خاصی شود

منبع : ایسنا