نحوه خدمت سربازی نخبگان و افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مسائل مربوط به خدمت سربازی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تعیین و اجرا می‌شود گفت بر اساس مصوبات موجود نخبگان در ازای انجام پروژه‌های تحقیقاتی از خدمت سربازی معاف شده و کارت پایان خدمت می‌گیرند

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مسائل مربوط به خدمت سربازی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تعیین و اجرا می‌شود گفت: بر اساس مصوبات موجود نخبگان در ازای انجام پروژه‌های تحقیقاتی از خدمت سربازی معاف شده و کارت پایان خدمت می‌گیرند.

سردار موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در رابطه با اظهارنظر برخی از مسئولان در خصوص نحوه خدمت نخبگان گفت: بر اساس قانون و مصوبات موجود نخبگان مانند سایر افراد خدمت نخواهند کرد.

وی افزود: افرادی که از سوی بنیاد ملی نخبگان به عنوان نخبه شناسایی می‌شوند به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح معرفی می‌شوند و از سوی این بنیاد به نیروهای مسلح معرفی شده و در آنجا برای آنها یک پروژه تحقیقاتی مرتبط با مسائل روز کشور تعریف می‌شود.

سردار کمالی گفت: نخبگان بعد از گذراندن این تحقیق که عمدتاً باید یک سال به طول بیانجامد به یک دوره آموزش نظامی می‌روند و سپس کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در کنار این روندی که برای نخبگان در نظر گرفته شده دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد به بالاتر اگر موفق به انجام یک پروژه تحقیقاتی متناسب با مسائل روز کشور شوند بین 2 ماه تا 21 ماه کسری خدمت می‌گیرند.

سردار کمالی گفت: با توجه به این توضیحات نخبگان خدمت سربازی نمی‌روند و تنها باید در طول حداقل یک سال بر روی پروژه تعیین شده از سوی بنیاد نخبگان نیروهای مسلح فعالیت تحقیقاتی کنند.

وی افزود: جوانان کشورمان به این نکته توجه داشته باشند که تصمیمات مربوط به سربازی و خدمت مقدس سربازی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اتخاذ شده و به اطلاع آنان خواهد رسید.

سردار کمالی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکاتی که جوانان و نخبگان باید به آن توجه داشته باشند این است که زمان شروع پروژه تحقیقاتی آنها باید پس از فارغ‌التحصیلی باشد و انجام پروژه در حین تحصیل مورد قبول واقع نخواهد شد.

منبع : خبرگزاری فارس