عدم پرداخت مالیات، فساد برانگیز است

یک حقوقدان گفت در جامعه ما بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بسیاری وجود دارند که با وجود درآمد بالا مالیات پرداخت نمی‌کنند و همین مساله فساد برانگیز است

یک حقوقدان گفت: در جامعه ما بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بسیاری وجود دارند که با وجود درآمد بالا مالیات پرداخت نمی‌کنند و همین مساله فساد برانگیز است.

«مسعود البرزی»، پیرامون راهکارهای پیشگیری از مفاسد اقتصادی، گفت: با توجه به همایشی که توسط سران سه قوه برگزار شد، رئیس جمهور کلید پیشگیری بسیاری از مفاسد را بیان کرد.
 
وی ادامه داد: در جامعه ما بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بسیاری وجود دارند که با وجود درآمد بالا مالیات پرداخت نمی‌کنند و همین مساله فساد برانگیز است.

این حقوقدان تصریح کرد: با توجه به پروژه‌های بزرگی که در دست یکسری از سازمان‌های کشور است گویا، برخی از این نهادها مالیات نمی‌دهند و این مساله باید به دقت بررسی شود.

البرزی با اشاره به اینکه عدم پرداخت مالیات، سبب ایجاد فساد هم می‌شود، اظهارداشت: اگر اینگونه موارد موجود در کشور برچیده شود هرگز شاهد ایجاد فسادی نخواهیم بود.
 
وی افزود: از عوامل دیگر ایجاد فساد در جامعه، برخی مطبوعات و رسانه‌هایی هستند که در انحصار گروه و جریانی خاص قرار دارند که البته اقلیت محض را در جامعه تشکیل می‌دهند.
 
این حقوقدان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به عزم جدی سران سه قوه برای مبارزه با مفاسد، تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور باید در این زمینه تلاش کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران