توقف رشد سرقت در کشور

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا نتایج آخرین آمارها از دستاوردهای قرارگاه مبارزه با سرقت را تشریح کرد

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا نتایج آخرین آمارها از دستاوردهای قرارگاه مبارزه با سرقت را تشریح کرد.

سرهنگ علی غیاثوند  دراین باره گفت: درهشت ماهه نخست سال جاری با اقدامات انجام شده از سوی ماموران پلیس در معاونت‌های مختلف و تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، آمار وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل به منفی سه دهم درصد رسید و این یعنی رشد سرقت در کشور متوقف شده است.

وی ادامه داد: این آمار در حالی است که اگر بخواهیم هشت ماهه سال 92 نسبت به 91 را مقایسه کنیم در این مدت رشد سرقت 29 درصد افزایش داشت.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه اگر قرارگاه مبارزه با سرقت تشکیل نمی‌شد شاهد حداقل 29 درصد افزایش در وقوع سرقت بودیم گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده نه تنها افزایشی رخ نداد، بلکه رشد سرقت نیز منفی شد.

غیاثوند با بیان اینکه در بحث نسبت کشف به وقوع نیز پنج درصد افزایش داشتیم، اظهارکرد: در هشت ماهه سال 92 نسبت به سال 91 درصد کشف به وقوع رشدی نداشت.

وی با بیان اینکه در برخی از سرفصل‌های سرقت شاهد کاهش محسوس آمار بوده‌ایم اظهار کرد: به عنوان مثال در موضوع سرقت خودرو شاهد کاهش سه درصدی نسبت به هشت ماهه سال گذشته بوده‌ایم البته نسبت خودروها و نوع خودروهای محبوب برای سارقان تغییری نکرده است.

وی اضافه کرد: در هشت ماهه سال گذشته نسبت به سال 91 سرقت خودرو 20 درصد افزایش داشت.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به کاهش 10 درصدی وقوع سرقت موتورسیکلت نیز افزود: در بحث لوازم و قطعات نیز یک درصد کاهش وقوع داشته‌ایم.

غیاثوند درباره اینکه چه سرقت‌هایی از ابتدای امسال تا کنون افزایش داشته است گفت: برابر آمارهای ما سرقت از منزل افزایشی یک درصدی داشته است اما اگر این آمار را با افزایش 30 درصدی سال 92 نسبت به سال 91 مقایسه کنیم مشخص می‌شود که در این حوزه نیز پلیس توفیقات خوبی داشته و موفق شده است تا سرعت و آهنگ رشد سرقت از منزل را کاهش دهد وگرنه امسال نیز می‌بایست شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی سرقت از منازل می‌بودیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرارگاه مبارزه با سرقت ادامه دارد و تعطیل نخواهد شد، افزود: این قرارگاه به شکل شبانه روزی در حال فعالیت است و دستاوردهای قابل توجهی نیز داشته است؛ البته برای ادامه فعالیت این قرارگاه برنامه ریزی‌هایی انجام شده و هدفگذاری‌های بلند مدت و کوتاه مدت تفهیم شده است.

منبع : ایسنا