کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قاچاق در کشور

رییس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه اثربخشی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در سطح کلان کاملا مشهود است، گفت برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش زمان رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها به‌ویژه در کلانشهرها و استان تهران انجام شده است

رییس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه اثربخشی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در سطح کلان کاملا مشهود است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش زمان رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها به‌ویژه در کلانشهرها و استان تهران انجام شده است.

جمال انصاری در آیین امضای تفاهم‌نامه مشترک فی مابین سازمان تعزیرات حکومتی و فرماندهی نیروی انتظامی، با بیان اینکه در گذشته بیشتر پرونده‌ها صنفی بود است، اظهار کرد: اکنون سازمان تعزیرات با رسیدگی به بیش از 90 درصد پرونده‌های قاچاق به یک سازمان تقابلی تبدیل شده است و همین امر نیاز به استقرار نیروی انتظامی در تعزیرات حکومتی سراسر کشور را بیش از پیش ضروری می‌سازد البته این حجم از پرونده‌های قاچاق تنها 6 درصد کل پرونده‌های ما را شامل می‌شود و 94 درصد دیگر پرونده‌های تعزیرات در حوزه صنفی است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، وی افزود: نیروی انتظامی در مورد پیشگیری از قاچاق اقدامات قابل توجهی انجام داده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید این اقدامات را تقویت کنیم.

رییس سازمان تعزیرات ادامه داد: در سال جاری پرونده‌های قاچاق که مورد رسیدگی قرار گرفته است، بیش از 28 درصد رشد داشته و یکی از مواردی که مورد تاکید نیروی انتظامی هم بوده، موضوع اطاله رسیدگی به پرونده‌های قاچاق است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش زمان رسیدگی به‌ویژه در کلانشهرها و استان تهران انجام شده است.

وی اضافه کرد: اثربخشی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در سطح کلان کاملا مشهود است و ما نیز به دنبال کاهش پرونده‌های قاچاق خرد هستیم و با امضای این تفاهم‌نامه می‌توانیم در سال آینده توفیق بیشتری در پیشگیری و مبارزه با قاچاق داشته باشیم.

سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز در این مراسم، اظهار امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه زمینه بیشتری برای انجام وظایف دو دستگاه فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: مساله مقابله و برخورد قاطع با ورود کالا به کشور، دغدغه ما است و چون موضوع قاچاق از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است، باید همت بیشتری برای اجرایی کردن تدبیر رهبر معظم انقلاب در کنترل ورود کالای قاچاق داشته باشیم.

منبع : روزنامه حمایت