برگزاری آزمون وکالت به سازمان سنجش واگذار می شود

یک نماینده مجلس گفت بر اساس طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت، آزمون وکالت دو بار در سال برگزار و برگزاری آن نیز به سازمان سنجش واگذار می‌شود

 یک نماینده مجلس گفت: بر اساس طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت، آزمون وکالت دو بار در سال برگزار و برگزاری آن نیز به سازمان سنجش واگذار می‌شود. 

ابوالفضل ابوترابی در مورد طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت، با بیان وجود بیش از 60 هزار وکیل در کشور و 15 میلیون پرونده قضایی در محاکم اظهار کرد: بیش از 300 هزار تحصیلکرده حقوق در کشور وجود دارد که از این تعداد، حدود 150 هزار نفر بیکارند. وی با انتقاد از اینکه تناسب لازم میان تعداد وکلا با پرونده‌های قضایی رعایت نشده است، افزود: متاسفانه در جذب وکیل انحصارطلبی می‌شود که در این راستا با خیل عظیم بیکاران در رشته حقوق مواجه هستیم بنابراین با تدوین طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت به دنبال آن هستیم که این آزمون دو بار در سال برگزار و برگزاری آن نیز به سازمان سنجش واگذار شود. این نماینده مجلس در گفت‌گو با خانه ملت افزود: همچنین بر اساس این طرح، اگر افراد شرکت‌کننده در آزمون 50 درصد نمره قبولی را کسب کنند، بدون تعیین سقف پذیرش وارد حرفه وکالت می‌شوند. وی با بیان اینکه طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت به زودی اعلام وصول می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از 50 امضا دراین زمینه جمع‌آوری شده است و به طور قطع، این طرح بعد از بررسی بودجه 97 اعلام وصول می‌شود.

منبع : روزنامه حمایت