برخورد قاطع با هر گونه برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها

رییس کل دادگستری استان مازندران در خصوص تعطیلی کارخانه‌های شن و ماسه و برداشت این مصالح از بستر رودخانه‎های این استان گفت با نظارت دادستان مرکز استان و همکاری نیروی انتظامی، یگان حفاظت و نیروهای دریابانی با هرگونه برداشت و شن وماسه در رودخانه‎های منتهی به دریا، در بالادست و یا پایین دست رودخانه از 15 اسفند 93 تا 15 اردیبهشت 94 برخورد قاطع و ادوات و ماشین آلات مربوطه نیز توقیف خواهد شد

رییس کل دادگستری استان مازندران در خصوص  تعطیلی کارخانه‌های شن و ماسه و برداشت این مصالح از بستر رودخانه‎های این استان گفت: با نظارت دادستان مرکز استان و همکاری نیروی انتظامی، یگان حفاظت و نیروهای دریابانی با هرگونه برداشت و شن وماسه در رودخانه‎های منتهی به دریا، در بالادست و یا پایین دست رودخانه از 15 اسفند 93 تا 15 اردیبهشت 94 برخورد قاطع و ادوات و ماشین آلات مربوطه نیز توقیف خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدعلی تقوی‎فرد» با بیان این مطلب در حاشیه بازدید از شهرستان نوشهر و نشست با قضات و دادستان‏های سراسر استان با اشاره به وضعیت برداشت شن و ماسه از رودخانه حفاظت شده چالوس، اظهار کرد: تا کمتر از 10 روز دیگر (15 اسفند ماه) و با یک زمانبندی مشخص باید مشکلات تمامی کارگاه‌های برداشت شن و ماسه به ویژه در بخش کجور بر طرف شود در غیر این صورت تعطیل خواهند شد و این حرکت با جدیت اجرایی خواهد شد.

 اجرای ضعیف برخی احکام درباره تعطیلی کارخانه‎های شن و ماسه

وی با اشاره به این موضوع که متاسفانه به رغم صدور احکام مختلف برای تعطیلی کارخانه‎های شن و ماسه اما همچنان این واحدها در حال برداشت از رودخانه‎ها و معادن هستند، نیز بیان کرد: دستگاه قضایی با جدیت و بدون تعارف احکام خود را صادر می‎کند اما برخی متولیان در اجرا ضعیف عمل می‎کنند.

 تعیین ضرب الاجل برای تعطیلی کارخانه ها

تقوی‏فرد با تعیین ضرب‏الاجل تعطیلی برای کارخانه‎های شن و ماسه از 15 اسفند سال 93 نیز تصریح کرد: با توجه به نقش رودخانه ها در پرورش آبزیان و تکثیر طبیعی باید هرچه سریعتر و با جدیت از سوی اداره‎های شیلات، محیط زیست و امور آب، طرح حمایت و حفاظت از آبزیان دریا اجرایی شود.

 تکذیب خبر اختلاس در مازندران

رییس کل دادگستری مازندارن همچنین به خبر اختلاس چند میلیارد تومانی در استان مازندران که در روزهای گذشته در برخی رسانه‏ها منتشر شده است اشاره وبه صراحت اعلام کرد: این خبر را تکذیب می‎کنم. تقوی فرد افزود: آنچه که در یکی از سایت‏های خبری مبنی بر اختلاس  چند میلیاردی در مازندران عنوان شده کذب محض است. این پرونده در خصوص قطع غیر مجاز اشجار و منابع طبیعی بوده که کمتر از 30 میلیون تومان است و با خبر میلیاردی اختلاس مغایرت فراوان دارد. وی در خصوص رسیدگی به جرائم شبکه‎های اجتماعی و مزاحمت‎های این شبکه‎ها به کانون خانواده و حریم حقوق افراد گفت: کسانی که در این خصوص شکایاتی دارند می توانند به دادسرا ها و محاکم سراسر استان مراجعه  کنند.تقوی‏فرد اضافه کرد: عزم جدی داریم و در این خصوص هم قوانین دستگاه قضایی برای رسیدگی به حقوق افراد و متشاکیان به صورت کامل و به روز است . وی خاطرنشان کرد: در این باره نیز تاکنون چندین احکام در رسیدگی به جرایم شبکه های اجتماعی از سوی محاکم قضایی استان صادر شده است.

منبع : روزنامه حمایت